Alhamdulillah kerana dengan izin Allah Dato Ahmad Said dilantik menjadi MB Terengganu walaupun tidak mendapat mandat dari pimpinan UMNO sepenuhnya ujar beliau sendiri. Kita pun ketahui pasti Paklah dan Ideris pening kepala duduk fikirkan projek jutaan ringgit terbengkalai yang belum dapat disempurnakan sepenuhnya. Sesungguhnnya Allah Maha Adil lagi bijaksana. Terang-terangan menentang Sultan, melawan qada dan qadar dari ilahi. Hanya indah dimulut tetapi busuk dihati. Setiap kali ditemuramah pelbagai alasan diberikan oleh Pak Derih ni. Tetapi apabila nama beliau tidak dilantik menjadi MB Terengganu, kenapa nak bising2? Adun-adun lain pun sama jadi hamba kepada Pak Derih ni. Paklah pun jadi hamba kepada Pak Derih ni kononnya beliaulah pemimpin yang berwibawa dan yang paling layak menjadi MB Terengganu.

Sultan Mizan atau Yang Dipertuan Agong sekarang bukannya bodoh dan bukannya alat mainan BN, kerana diakhirat besok baginda akan ditanya dihadapan Allah apa yang kamu buat semasa kamu memerintah? Dengan itu baginda telah membuat penilaian dan pemilihan yang bijak untuk menerajui negeri Terengganu jika dibandingkan dengan Pak Derih. Mungkin pemilihan baginda juga terbatas kerana itu sahaja pemimpin yang boleh dipilih kerana baginda lebih suka kepada pemimpin yang mementingkan kepentingan rakyat dan negeri seperti Haji Hadi dulu.

Diharapkan MB baru ini dapat menjalankan tugas dengan lebih jujur dan dedikasi berbanding Pak Derih yang pentingkan kroni2nya. Ujar Dato Ahmad Said lagi, beliau sendiri pasti menjadi MB mungkin tidak lama. Oleh yang demikian baiklah beliau selepas ini masuk Parti Alternatif dan pada pilihanraya akan datang. Kita lawan habis-habisan menentang BN yang tak guna tu. Pasti kan Terengganu akan datang milik kita dan Malaysia dibawah pemerintahan kita. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui dan Maha Bijaksana.